Отримати id-карту в Україні

6-16-2021

 

Как получить ID-карту во время карантина
 

Отримання id-карти (нового пластикового паспорта) в Україні

Закон України про id-картку з біометрією прийнятий 1 жовтня 2016 року.  Зміни внесено до законодавчого акту № 1474-viii.

ID-картка  України – це новий документ для громадян країни. Закон, що регулює правила її видачі та використання, був оновлений в 2018 році.

Зміст матеріалу

  • 1 що таке пластиковий id і навіщо він потрібен
  • 2 переваги та недоліки
  • 3 як отримати id-паспорт
  • 4 як керувати своєю карткою

Що таке пластиковий id і навіщо він потрібен

Особиста айді – карта в Україні – це аналог внутрішнього посвідчення особи (паспорта). Id-карта являє собою пластиковий варіант документа, використання якого відбувається шляхом активації безконтактного електронного носія (id-системи). По суті, це біометричний паспорт громадянина, використовувати його можна на території України.

Для поїздок в країни Євросоюзу потрібно оформити класичний біометричний закордонний паспорт.

Id-документ оформляється згідно нововведень Євросоюзу.

На id-карті України вказані:

    • найменування документа.
    • країна видачі.

6 місце народження громадянина.

  • повні п.і. Б. Одержувача.
  • пол.
  • громадянство.
  • дата народження жителя України.
  • унікальний номер створеного запису в реєстрі.
  • індивідуальний числовий код документа, його серія та номер.
  • дата реєстрації документа.
  • код уповноваженого суб’єкта, який видав документ.
  • оцифрована фотографія власника.
  • оцифрований особистий підпис громадянина України.

На поверхні пластику не наноситься інформація про сімейний стан. Вона пишеться на чіп і відображається при зчитуванні спеціальними цифровими пристроями.

Безконтактний електронний носій id може містити інформацію про відбитки пальців, якщо цього бажає українець.

Хто може отримати

Отримати безконтактний біометричний паспорт може будь-який громадянин України.

Документ видається підліткам, які досягли віку 14 років, замість паперового паспорта або будь-якій дитині на підставі заяви батьків.

Необхідні документи

Список документів, визначених законодавством України для реєстрації безконтактного електронного аналога паперового паспорта:

  • анкета встановленої державними органами форми (заява).
  • свідоцтво про народження, якщо українцю ще не виповнилося повних 18 років.
  • паспорт будь-якого з батьків, якщо підліток старше 14 років оформляє перший раз паспорт.
  • паперовий варіант паспорта 1994 року для тих українців, у яких він є.
  • документ з інформацією про причину обміну паспорта. Немає необхідності в такому документі особам, у яких закінчився термін його дії в 25 або 45 років.
  • якщо документ був викрадений, слід подати виписку з реєстру про розслідування справи досудовим органом.
  • посвідчення про облік в якості громадянина без певного місця проживання, якщо людина бездомна.
  • довідка про облік внутрішньо переміщеного українця.
  • довідка про реєстрацію новонародженого як громадянина України.
  • оплачені квитанції за виставленими рахунками державної служби.
  • документи, що включають особисту додаткову інформацію, якій властиво змінюватися протягом життя людини:
  • свідоцтво про шлюб, розірвання, якщо воно було.
  • офіційні бланки, що свідчать про зміну імені або прізвища.
  • довідка про індивідуальний податковий номер або офіційне повідомлення про його відсутність, згідно з вибором громадянина.

Незначні зміни в списку документів слід враховувати при обміні пластикового українського паспорта з вбудованим безконтактним електронним носієм інформації, його пошкодженні, втраті, розкраданні.

Отримати id-картку можна лише після здійснення процедури верифікації особи заявника.

Для запобігання непорозумінь слід перевірити зазначені особисті дані на документі в процесі його видачі.